Tuesday, March 29, 2011

** သာသနာ ႏွင့္ ဒါယကာ **

စကားလံုးတို႔၏ဆိုလိုရင္းအဓိပၸါယ္ကိုၾကည့္ေသာ္ သာသာနာ ဟူသည္ အဆံုးအမ (ဆံုးမေၾကာင္းတရား) သြန္သင္မွဳ- ဆံုးမသြန္သင္ရာဌာနပင္တည္း။ ဒါယကာဟူသည္ ေပးလွဴသူ ေထာက္ပံ႔သူ။ ဤသည္ကား သာသနာ- ဒါယကာ ဟူေသာ အေခၚအေ၀ၚေ၀ါဟာရတို႔ေပးေသာ သာမန္ဖြင့္ဆိုခ်က္ အနက္အဓိပၸါယ္ျဖစ္၏။

ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ သာသနာသည္ မည္သို႔ဆံုးမသနည္း - ထိုအဆံုးအမကို အဘယ့္အေၾကာင့္ အဘယ္သူကခံယူရသနည္း- - ဒါယကာသည္ ဘာေၾကာင့္ေပးရသနည္း- ဒါယကာသည္ေပးရံုသက္သက္ေလာ ဘယ္အရာေတြျပန္ရသနည္း--

သာသနာ မွ အဆံုးအမတို႔ကိုခံယူရာ၌ မိုးရြာျခင္း ဥပမာသည္ ထင္ရွားလွေပ၏ ၊ မိုးရြာေသာအခါ ဧရိယာ တခုအတြင္း၌ ေရစက္ေရေပါက္တို႔ က်ေရာက္မွဳမွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ တူညီၾကပါေသာ္လည္း မိုးေရသည္ ကြင္းျပင္၌ ခ်ထားေသာ ခြက္၌ေသာ္လည္းေကာင္း ေျမနိမ့္ရာခ်ိဳင့္၀ွမ္းအရပ္၌ေသာ္လည္းေကာင္း တည္ေန၏ ၊ တနည္းအားျဖင့္ဆိုေသာ္ ခြက္သည္လည္းေကာင္း ေျမနိမ့္ခ်ိဳင့္၀ွမ္းအရပ္သည္လည္းေကာင္း မိုးေရကိုရရွိ၏ ၊ ဤျဖစ္ရပ္၌ ခြက္သည္လည္းေကာင္း ေျမနိမ့္ခ်ိဳင့္၀ွမ္းအရပ္သည္လည္းေကာင္း မိုးေရကိုခံယူနိဳင္ေသာ ထိုက္တန္ေသာစြမ္းရည္ကိုပိုင္ဆိုင္ၾက၏ ထိုအရာတို႔သည္ မိုးေရကို ခံယူနိဳင္ေသာေနရာ၌တည္ရွိၾက၏…… ဘုရားရွင္သည္ သာသနာေတာ္ကို ထားခဲ့ရာ၌ မည္သူ႕အတြက္ဟူ၍ သတ္မွတ္ခ်က္မထားခဲ့ေသာ္လည္း ခံယူထိုက္သူ … ခံယူသူတို႔သည္သာ သာသနာ၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳ ေကာင္းက်ိဳးကိုရရွိၾက၏ ။ ထိုသို႔ျဖစ္၍ ကၽြန္ဳပ္တို႔ကိုယ္ကို ခံယူထိုက္ေအာင္ျပဳ၍ သာသနာမွ ေကာင္းက်ိဳးကိုရွာေဖြရယူဖို႔ရန္ကား ကၽြန္ဳပ္တို႔၏ တာ၀န္သာျဖစ္ေပသည္။

သာသနာမွ ဘာကိုျပန္ယူမည္နည္း


ေလာက၌ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မွဳ (ပိုင္ဆိုင္မွဳ-ဥစၥာဓန) နွစ္မ်ိဳးရွိရာ စိတ္ပို္င္းဆို္င္ရာ ခ်မ္းသာမွဳနွင့္ ရုပ္၀တၳဳၾကြယ္၀မွဳတို႔ပင္ျဖစ္၏ ၊ ရုပ္၀တၳဳအရာ၌ ခ်မ္းသာၾကြယ္၀မွဳမွာ သိသာျမင္သာရွိလွ၏ ၊ ထို႔အျပင္ ထိုၾကြယ္၀မွဳသည္ အနားသတ္ကင္း၍ အေတာမသတ္ေသာ လိုအင္အေပၚ၌ မွီတည္ေန၏ ၊ သို႔ျဖစ္၍ တခါတရံ ထို ရုပ္၀တၳဳၾကြယ္၀မွဳသည္ပင္ ေဘးရန္အႏၱရာယ္ကိုျဖစ္ေပၚေစျပန္၏… ရုပ္၀တၳဳဆိုင္ရာ ဥစၥာပစၥည္းရွာေဖြရာ၌ တရားနည္းလမ္းျဖင့္ ရွာေဖြ၍ ေနာင္တပူပန္မွဳ မရွိပဲသံုးေဆာင္ခံစားနိဳင္ရန္အလြန္အေရးၾကီးလွေပသည္…. စိတ္ခ်မ္းသာမွဳသည္လည္းေကာင္း စိတ္၏ အရည္အခ်င္းမ်ားတိုးပြါးမွဳနွင့္ စိတ္စြမ္းအားၾကြယ္၀မွဳသည္လည္းေကာင္း အမ်ားျမင္လြယ္ေသာအရာမ်ား မဟုတ္သကဲ့သို႔ ရရွိရန္ခက္ခဲလွေပ၏ ၊ ထိုအခ်က္မ်ားကို ေလာကဓမ္၏ ၾကီးမားေသာရိုက္ခတ္မွဳမ်ားနွင့္ေတြ႕ၾကံဳေသာအခါမွပင္ သိရွိနိဳင္ေပသည္။ ခက္ခဲေသာ္လည္း မျဖစ္မေနရွာေဖြရယူရမည့္ ဥစၥာဓနျဖစ္ေပသည္…… ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ သဗၺညဳတဥာဏ္ေတာ္ကို ရရွိပိုင္ဆိုင္ေတာ္မူသည္နွင့္အညီ.. ရုပ္၀တၳဳပစၥည္းမ်ားကို တရားသျဖင့္ရွာေဖြသံုးေဆာင္ခံစားလွ်က္ စြမ္းအားျပည့္၀ခိုင္မာေသာစိတ္ဓာတ္ျဖင့္ ဘ၀ရပ္တည္မွဳကိုတည္ေဆာက္နိဳင္ရန္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္၌ အျပည့္အ၀ လမ္းညြန္ျပသထားေတာ္မူေပသည္--

ကိုင္းနွင့္ကၽြန္းပင္

ကိုင္းကၽြန္းမွီ ကၽြန္းကိုင္းမွီ ဆိုေသာစကားမွာ ဤေနရာနွင့္အလြန္လိုက္ဖက္ေသာစကားလံုးျဖစ္သည္။ ကိုင္းပင္သည္ ကၽြန္းကိုအမွီျပဳ၍ ကၽြန္းေျမ၌ ေပါက္ေရာက္ရွင္သန္ရသလို စီးဆင္းေသာေရအလ်ဥ္၏ တိုက္စားမွဳကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံရင္ဆိုင္လွ်က္ ကၽြန္း၏ဆက္လက္ရပ္တည္မွဳသည္လည္း ကိုင္းပင္တို႔၏ အျမစ္ကုပ္အားေပၚမွီတည္ေနေပသည္ ၊ ထိုသို႔မဟုတ္ပဲ ကၽြန္းေျမမရွိပါက ေရထဲ၌ ကိုင္းပင္တယ္ အျမစ္မတြယ္ မရွင္သန္နိဳင္သကဲ့သို႔ ကိုင္းပင္မေပါက္ေသာကၽြန္းသည္လည္း ေရရွည္ရပ္တည္ခြင့္ ဆံုးရႈံး၍ ကြယ္ေပ်ာက္သြားရေပလိမ့္မည္။ သာသနာနွင့္ဒါယကာ၏ဆက္သြယ္မွဳမွာလည္း ထိုနည္းလည္းေကာင္းပင္ သာသနာသည္ ဒါယကာ၏အကူအညီကိုယူရသကဲ့သို႔ ဒါယကာသည္လည္း သာသနာ၏အဆံုးအမကိုယူရ၏။ သာသနာ၏အေထာက္အပံံ႔ျဖင့္ရွင္သန္ရ၏ ၊ သာသနာ၏ အရိပ္ေအာက္သို႔ခို၀င္ရ၏ ၊ သာသနာကို မွီခိုအားထားရာအျဖစ္, ေျခကုပ္အျဖစ္မွီတြယ္ရ၏ ၊ သာသနာကို ၾကာျမင့္စြာတည္တံ့ေအာင္ အားထုတ္ျခင္းသည္ မိမိ၏ အိမ္ကိုထိန္းသိမ္းျခင္းနွင့္လည္းတူ၏ ရိကၡာဂိုေဒါင္ကို ေစာက္ေရွာက္ျခင္းနွင့္လည္းတူ၏ ။ ေလာကဓမ္တရား (၈ ပါး) တို႔တြင္ အဆိုးေလာကဓမ္တို႔နွင့္ေတြ႕ေသာအခါ လူ၏စိတ္ဓာတ္သည္ ယိုင္သြား၏ ေဆာက္တည္ရာမဲ႔ ဦးတည္ရာမဲ႔ ပရမ္းပတာျဖစ္သြား၏။ စိတ္ဓာတ္သည္ ေအာက္သို႔ထိုးဆင္းသြားရကား မည္သည့္အရာကိုမွ်လုပ္ကိုင္ခ်င္စိတ္မရွိ- ျဖစ္တတ္၏။ စိ္တ္စြမ္းအားမပါေတာ့ရကား လုပ္ေဆာင္ခ်က္တို႔သည္လည္း မူလအရည္အခ်င္းထက္ မ်ားစြာနိမ့္က်သြားေပေတာ့၏… ထိုသို႔ျဖစ္ပါက အခြင့္အေရးမ်ားရွိိသည့္တိုင္ေအာင္ မူလအေျခအေနသို႔ ျပန္လည္ဦးမတ္လာဖို႔ ျပန္လည္ၾကီးပြါးလာဖို႔ မလြယ္ကူေတာ့ .. က်ရွံဳးမွဳမ်ား ဆံုးရွံဳးျခင္းမ်ားကို အေတာမသတ္ေအာင္ပင္ေတြ႕ၾကံဳခံစားရေတာ့၏ -- ဤသို႔ျဖစ္ျခင္းကား အဆိုးေလာကဓမ္ကို ခံနိဳင္ရည္မရွိျခင္းေၾကာင့္ပင္တည္း…

ေလာကတြင္း၌ က်င္လည္ေနရသူမ်ားအဖို႔ ေလာကဓမ္တရားတို႔နွင့္မၾကံဳေတြ႕ေစရန္ ေရွာင္လႊဲ၍လည္းမရ ပုန္းကြယ္ေနလည္းမလြတ္နိုင္ေပ -- သို႔ျဖစ္ရကား-- အဆိုးေလာကဓမ္နွင့္ၾကံဳၾကိဳက္လွ်င္ ခံနိဳင္ရည္ရွိေစရန္ အားကိုးစရာ ရွိထားရေပမည္… အားကိုးစရာသည္ကား တရားနွင့္ယွဥ္ေသာအျမင္သေဘာထားတည္း… ေရွာင္လႊဲမရေသာအေျခအေနနွင့္ၾကံဳၾကိဳက္ပါက လက္ခံနိဳင္ရန္ၾကိဳးစားျခင္းမွတပါး အျခားနည္းလမ္းေကာင္းမရွိျပီတည္း..။

အေကာင္းေလာကဓမ္သည္ကား စိတ္ဓာတ္ပ်က္ျပားျခင္းကိုျဖစ္ေစေသာ္လည္း အဆိုးေလာကဓမ္ကဲ့သို႔ သိသာလွသည္မဟုတ္.. အေၾကာင္းမူကား.. မိမိတို႔လိုခ်င္ေသာအရာမ်ားျဖစ္၍ ပ်က္ျပားျခင္းကိုမျမင္ျခင္းျဖစ္၏. အဆိုးေလာကဓမ္နွင့္ေတြ႕လွ်င္ကား လူသား၏စိတ္ဓာတ္သည္ သိသာစြာ ပ်က္ယြင္းသြားေပ၏..

တကယ္တမ္းတြင္မူ အေကာင္းေလာကဓမ္ျဖစ္ေသာ.. စီးပြါးဥစာရရွိျခင္း..အေျခြအရံအသင္းအပင္းကိုရရွိျခင္း.. ခ်မ္းသာသုခခံစားရျခင္း..ခ်ီးမြမ္းခံရျခင္း..တို႔သည္လည္း လူ၏စိတ္ဓာတ္ကို တိုက္ခိုက္တတ္ၾကသည္သာ.. အားနည္းေအာင္ျပဳတတ္ၾကသည္သာပင္တည္း..ထုိအရာတို႔ကို ရရွိျခင္းကား ေကာင္း၏-.-ကံ၏သေဘာတရားအရဆိုေသာ္-ေကာင္းမွဳကုသိုလ္၏အက်ိဳးမ်ားပင္ျဖစ္၏.. ျပႆနာကား ထိုေကာင္းက်ိဳးမ်ား၌ နစ္ျမဳပ္ျခင္း သာယာယစ္မူးျခင္းပင္ျဖစ္၏.. ထိုေကာင္းက်ိဳးမ်ား၌ နစ္ျမဳပ္ေနေသာစိတ္ဓာတ္သည္.. မာန္မာနတက္ျခင္း.. သည္းမခံနိဳင္ျခင္း.. စေသာမေကာင္းေသာ အက်ိဳးဆက္မ်ားကိုယူလာေပ၏.. ဤသည္တို႔ကား--ေကာင္းမႈ၏အက်ိဳးမ်ားမဟုတ္ေတာ့.. ယစ္မူးေပ်ာ္၀င္ေသာမေကာင္းမႈ၏အက်ိဳးဆက္မ်ားျဖစ္ေပ၏…

တခါတရံ အေကာင္းေလာကဓမ္နွင့္ေတြ႕ၾကံဳပါေသာ္လည္း ၄င္းတို႔အေပၚယစ္မူးျခင္း တပ္မက္ျခင္း မာန္တက္၀င့္ၾကြားျခင္းတို႔ကိုအေျခခံ၍ ဆိုး၀ါးေသာအေျခအေနသို႔ျပန္လည္ဆိုက္ေရာက္ရတတ္ျပန္ေသး၏…

မ်ားျပားလွစြာေသာ အနဳပညာရွင္မ်ား.. အားကစားသမားမ်ား.. ကံၾကမၼာစြတ္၍ တဟုန္ထိုး ၾကီးပြားသူမ်ား..ဤသို႔ေသာပုဂၢိဳလ္တို႔၏ ဘ၀အတက္အက်ကို ေလ့လာၾကည့္ပါက အေကာင္းေလာကဓမ္အေပၚတုန္လွဳပ္မွဳကိုေတြ႕ျမင္နိဳင္ေပသည္..

ထိုကဲ့သို႔ေလာကဓမ္နွင့္ေတြ႔ၾကံဳပါက မိမိစိတ္ဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းလွ်က္ တည္ျငိမ္စြာရင္ဆိုင္နိုႈင္ရန္ အဆိုးကိုျဖစ္ေစ အေကာင္းကိုျဖစ္ေစ ေတြ႕ၾကံဳရသမွ်ကို လိုက္ေလ်ာညီေထြေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္လက္ခံနိဳင္ေသာ အေျခခံစိတ္ဓာတ္ကိုကား ဘာသာတရားကသာ ေပးစြမ္းနိဳင္ေပ၏.. ထိုသို႔မဟုတ္ပါက လူသားတို႔၏ သဘာ၀အတိုင္း အေကာင္းနွင့္ေတြ႕က ယစ္မူးျခင္း-မာန္တက္၀င့္ၾကြားျခင္း တို႔ျဖင့္ ရူးသြပ္တတ္၏… အဆိုးနွင့္ေတြ႕ၾကံဳက စိ္တ္ဓာတ္က်ျခင္း-ၿငီးညဴျခင္းတို႔ျဖင့္ နစ္ျမဳပ္၏.. သို႔ျဖစ္၍.. ခိုင္မာေသာအေျခခံစိတ္ဓာတ္ကို ဘာသာသာသနာ၏ အဆံုးအမနွင့္ အညီ ေလ့က်င့္ထားျခင္း-- ၾကိဳတင္အျပင္ဆင္နိဳင္မီ ေလာကဓမ္ကိုရင္ဆိုင္ရန္မိမိတို႔၏စိတ္ဓာတ္ အဆင္သင့္မျဖစ္ေသးခင္ ေလာကဓမ္နွင့္လတ္တေလာေတြ႕ၾကံဳခဲ့ပါက မည္သို႔ျပဳက်င့္ရမည္ကို ေမးျမန္းလွ်က္ လမ္းညြန္မွဳယူျခင္းတို႔ကို ဒါယကာသည္ သာသနာထံမွရယူရေပမည္.. ထိုသို႔မဟုတ္ပါက..ထိုဒါယကာအဖို႔.. သာသနာကို ထိန္းသိမ္းျခင္းသည္ မည္သို႔အက်ိဳးရွိေပမည္နည္း.. မ်က္ေမွာက္ေခတ္ဒါယကာအမ်ားစုသည္ကား.. သာသနာထံမွရယူရမည့္ မိမိတို႔၏အခြင့္အလမ္းကို လစ္လ်ဴရွဳၾက၏..ရယူရေကာင္းမွန္းမသိျဖစ္ကာ ရပိုင္ခြင့္ကိုလက္လြတ္ဆံုးရွံဳးေနၾက၏.. အခ်ိဳ႕ကား သာသနာကို ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္မွဳကား ျပဳၾကေပ၏.. ထိုသူတို႔သည္ပင္..သာသနာ၏ အသီးအပြင့္ အက်ိဳးေက်းဇူးကိုလစ္လ်ဴရွဳထားမိရကား သာသနာ၏ တန္ဖိုးကို မသိတတ္ျဖစ္ေနၾကေပ၏.. တန္ဖိုးကိုသိရန္အတြက္ သာသနာမွအသီးအပြင့္ကို ရယူသင့္၏ .. သာသနာမွေပးေသာ အက်ိဳးေက်းဇူးကိုခံစားသင့္၏.. ဤနည္းျဖင့္ သာသနာ၏ တန္ဖိုးကိုသိသည္ျဖစ္၍ သာသနာကိုစည္ပင္ျပန္႔ပြါးေအာင္ၾကိဳးစားရာ၏ .. သာသနာရန္စြယ္တို႔ကို ပယ္လွန္တြန္းခြါ၍ အဓြန္႔ရွည္ေအာင္ ထိမ္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရာေပ၏… သို႔မွသာ သာသနာနွင့္ဒါယကာတို႔သည္ ကိုင္းကၽြန္းပမာ အခ်င္းခ်င္းမွီခိုရာျဖစ္ၾကေခ်ေပမည္တည္း…………

1 comment:

  1. Hi, I have been visiting your blog. Congratulations for your work. I invite you to visit my blog about literature, philosophy and films:

    http://alvarogomezcastro.over-blog.es

    Greetings from Santa Marta, Colombia

    ReplyDelete