Saturday, April 14, 2012

၀ဋ္ေနွာင္ၾကိဳး


ပိုင္ဆိုင္မွဳသည္ အခ်ဳပ္အေနွာင္ (ေနွာင္ၾကိဳး) တမ်ိဳးျဖစ္၏ ၊
ပိုင္ဆိုင္မွဳ ၌ ျပန္လည္ရစ္ပတ္တတ္ေသာ ခ်ဳပ္ကိုင္ျခင္း
သေဘာရွိရကား ထို အရာသည္ မိမိကို ပုိင္ဆိုင္သြားျပန္၏ ၊ ဆိုလိုသည္ကား မိမိက တစံုတခုကို ပိုင္ဆိုင္လာေသာအခါ တစံုတခုကလည္း မိမိကိုျပန္လည္ပိုင္ဆိုင္သြားတတ္ျခင္းပင္တည္း.၊
ဥပမာ... သင္သည္ကားတစီးကို ပိုင္ဆိုင္သည္ဆိုပါစို႔--သင္က ထိုကားကို ပိုင္ရွင္အေနျဖင့္ဆက္စပ္သည္နွင့္တျပိဳင္နက္ ကားကလည္းသင္၏ အပိုင္ဆိုင္ခံအေနျဖင့္ သင့္နွင့္ျပန္လည္ဆက္စပ္ေတာ့၏ .. သင့္ကိုျပန္လည္ရစ္ပတ္ေတာ့၏....
သင္၏ကား ဘယ္မွာနည္း..ဟု ေမးလွ်င္ထိုကားကိုညႊန္ျပရသကဲ့သို႔-- -ထိုကား၏ပိုင္ရွင္ ဘယ္သူလဲ-ဟုေမးလွ်င္ သင့္ကိုပင္ျပန္လည္ညႊန္ျပရေပလိမ့္မည္.. ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းကား--- သင္ နွင့္ ကားတို႕၏ အၾကား၌ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းျဖင့္ တြဲစပ္ထားေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏ .၊ ထို႔ေၾကာင့္ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းသည္ ရစ္ပတ္ခ်ည္ေနွာင္တတ္ရကား ၾကိဳးနွင့္တူ၏..။။
လြတ္လပ္လိုသူ လြတ္ေျမာက္လိုသူသည္ ထိုၾကိဳးကိုျဖတ္ေတာက္ရ၏ ..၊ ရွင္းလင္းရ၏ ..၊


အေလ႔အက်င့္သည္ တစံုတခုေသာ အလိုဆႏၵကို ဖန္တီးသည္ျဖစ္အံ႔-- ထိုအလိုဆႏၵသည္
တည္ျမဲတိုင္းသေဘာကို ေတာင့္တျခင္းပင္ျဖစ္ေတာ့၏.... ခ်ည္တိုင္၌ ဖြဲ႔ေနွာင္ခံရဖန္မ်ားေသာအခါ (အျပစ္ကိုမျမင္ေသးသ၍) ထို ခ်ည္တိုင္သို႔ပင္ အၾကိမ္မ်ားစြာ ျပန္လာတတ္ျခင္းသည္ ဤသေဘာပင္ျဖစ္၏..။

ကၽြန္ဳပ္တို႔သည္ သံသရာ၀ယ္က်င္လည္ခဲ့စဥ္တေလ်ာက္၌ ပိုင္ဆိုင္မွဳကို လိုလားေတာင့္တစြာ ရွာေဖြခဲ့သည္ျဖစ္ရကား ထိုပိုင္ဆိုင္ျခင္းသည္ ကၽြန္ဳပ္တို႔အတြက္ တည္ျမဲတိုင္းေသာသေဘာ ျဖစ္လာ၏..ကၽြန္ဳပ္တို႔အတြက္ ခ်ည္တိုင္သဖြယ္ျဖစ္လာ၏...၊
ထိုအခါ ပိုင္ဆိုင္မွဳကို ေတာင့္တေသာ လိုအင္ဆႏၵသည္
ထြန္းကားၾကီးထြားလာ၏..ပိုင္ဆိုင္မွဳမရွိလွ်င္
မေနတတ္ေသာအျဖစ္သို႔ေရာက္လာ၏...........၊

ေနာက္တဆင့္အေနျဖင့္..ထိုပိုင္ဆိုင္လိုျခင္းကို အရင္းတည္၍ ရွာေဖြသိမ္းပိုက္ရျခင္းသည္ ကၽြန္ဳပ္တို႔၏ တာ၀န္၀တၱရား ျဖစ္လာေတာ့၏..၊ သို႔ျဖစ္၍ ကၽြန္ဳပ္တို႔သည္ ကၽြန္ဳပ္တို႔လိုခ်င္သည္ မ်ားကို ရွာေဖြသိမ္းပိုက္၏.. မရမေနၾကိဳးပမ္းအားထုတ္လွ်က္ အၾကိမ္မ်ားစြာ ရွာေဖြသိမ္းပိုက္၏..၊ ထိုအခါ ..ပိုင္ဆိုင္ျခင္း/ရယူျခင္း တည္းဟူေသာ ေနွာင္ၾကိဳးသည္ ကၽြန္ဳပ္တို႔အား အထပ္ထပ္ရစ္ပတ္ေတာ့၏..၊
စြန္႔လႊတ္ျခင္း၌ ခ်ိဳျမိန္ေသာအရသာ ခ်ိန္ျမိန္ေသာ အက်ိဳး ရွိ၏- -ဟူေသာ ဆံုးမစကား ေဒသနာတရားတို႔ကို မၾကာခဏၾကားရေသာ္လည္း ပိုင္ဆိုင္လိုျခင္းတို႔ျဖင့္ အၾကိမ္မ်ားစြာ က်ပ္ခိုးစြဲေအာင္ မွိဳင္းတို္က္ခံထားရေသာစိတ္သည္ ထိုစြန္႔လႊတ္ျခင္းနွင့္မရင္းနွီးရကား--- စြန္႔လႊတ္ျခင္း၏ ေကာင္းက်ိဳးကို မယံုၾကည္ရဲဘဲရွိတတ္၏---- စိတ္သည္ မိမိနွင့္ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္ေသာ ပိုင္ဆိုင္ျခင္းသို႔သာ အဖန္ဖန္သက္၀င္၏....အကယ္၍ စြန္႔လႊတ္ရသည္ရွိေသာ္ ထိုစြန္႔လႊတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျပန္လည္ရယူပိုင္ဆိုင္ရမည့္ အက်ိဳးကိုေမွ်ာ္ကိုးလွ်က္္ရွိျပန္၏ ဤနည္းျဖင့္ စြန္႔လႊတ္ျခင္းကိုပင္ ပိုင္ဆိုင္လိုမွဳရယူလိုမွဳ၏ တျခားပရိယာယ္အျဖစ္ျပဳတတ္၏...
ဤသို႔လွ်င္ ကၽြန္ဳပ္တို႔သည္ ေနွာင္ၾကိဳးျဖင့္ ကိုယ္တိုင္ခ်ည္ထားေသာ ၀ဋ္ဆင္းရဲတည္းဟူေသာ သစ္ငုတ္၌ ရစ္ပတ္လွည့္လည္လွ်က္ရွိေပေတာ့၏.....
ရယူပိုင္ဆုိင္ျခင္း၌ယစ္မူးေပ်ာ္ေမြ႕လွ်က္ စြန္႔လႊတ္ျခင္း၏ စစ္မွန္ေသာအဓိပၸါယ္ကို နားမလည္ေသးသ၍ ဤသစ္ငုတ္မွလြတ္ေျမာက္ၾကလိမ့္မည္လည္းမဟုတ္ေပ.....
ထို႔ေၾကာင့္ ရယူသိမ္းပိုက္ျခင္း၌နွစ္သက္ေသာ ေနွာင္ၾကိဳးကို
တၾကိမ္တည္းအျပီးမျဖတ္နိဳင္ေသးမီွ.... တစ္စခ်င္း တစ္စခ်င္း စြန္႔လႊတ္လွ်က္ တျဖည္းျဖည္းျဖတ္ေတာက္ရေပလိမ့္မည္..... ဒါနျပဳရာ၌ မိမိထံ အတုန္႔တဖန္ျပန္လာမည့္ ေကာင္းက်ိဳးကို မၾကည့္ရွဳမူ၍ အေလာင္းေတာ္တို႔ ျပဳခဲ့ေသာ လြတ္လြတ္စြန္႔ၾကဲျခင္းနည္းလမ္းျဖင့္.. အမွန္တကယ္လိုအပ္ေသာအရာတို႔၌ျပဳျခင္းသည္ ကၽြန္ဳပ္တို႔၏ ၀ဋ္ေနွာင္ၾကိဳးျဖတ္ေတာက္ျခင္း၏ လမ္းစပင္ျဖစ္ေပေတာ့၏.........။

No comments:

Post a Comment